Passa al contingut principal

LA ACENTUACIÓN. Sexto curso

Fenòmens atmosfèrics relacionats amb un comandament

     Un bon dia, un senyor anomenat Estanis caminant per la platja trobà un comandament estrany a la sorra. L'home encuriosit s'ajupí per agafar-lo. Tenia tres botons. L'Estanis se'l mirà i ja decidit polsà el primer botó. Saltà com una ballarina perquè l'aigua del mar, de cop, començà a esvalotar-se. Clicà el segon botó per veure si les onades es tranquil·litzen després d'aquell succés. L'Estanis deixà el comandament tan estrany a terra i se'n va anar amb por pel què havia passat.

Jan Rossinyol i Jan Blanco


El Xavi

     En Xavi era un nen de 13 anys a qui li agradava anar a la platja amb la seva família. Es va cansar de banyar-se i va decidir anar a fer un volt. Damunt la sorra, va veure un artefacte molt estrany. El va agafar i va veure que era un comandament molt vell per que estava una mica rovellat. Va prémer el botó tot decidit, però en Xavi no va pensar que estava mullat per haver-se banyat. Va començar a vibrar i a saltar; S’estava electrocutant!!! Després el va tornar a prémer - pensava que abans havia estat una casualitat- i es va tornar a electrocutar! Deixà el comandament a la sorra i en Xavi li va dir a tota la seva família que ja no volia anar a la platja, que preferia anar a la piscina. La seva família el va comprendre i es van dirigir a la piscina.

Gina Roca i Ester Sànchez


El comandament

     -Oh guaita - observà en Zacaries- un comandament de coloraines igualet que el de la meva filla.
   El va agafar tot decidit, tenia una certa por perquè el de la seva filla havia explotat. Va prémer el botó on deia MAR amb l'esperança que sonés el soroll del mar pels minis altaveus que estaven situats a la part superior del comandament. El mar es va enfurismar i el Zacaries va sentir el so metàl·lic del comandament enlloc del bonic so del mar. Va mirar el mar i va veure que estava molt mogut, va prémer el botó on deia STOP. El mar es va calmar i el Zacaries es va sentir culpable d’haver-lo enfurismat tant.

Ton Moran i Àlex Pintado


El comandament que podia inundar el món

     El Carles anava un dia tranquil·lament per la platja i es va entrebancar amb un comandament. Va agafar-lo, va mirar com funcionava i va clicar un botó i ...plaf!! Es va produir un tsunami: onades per allà i onades per aquí!! No s’ho podia creure, fins i tot es va pessigar. No era un somni, era veritat!! Espantat va tornar a clicar el botó i... tot va tornar a la normalitat. Se’n va anar corrent.

Cristina Malgosa i Mariona Prats


El maleït comandament

     En Nacho caminava i caminava per la platja, va observar que hi havia un comandament. Va decidir agafar-lo per curiositat. Va veure que tenia tres botons, n'hi havia un de vermell i el va clicar. De sobte el mar es va tornar boig i en Nacho es va espantar. Després porugament va clicar un altre botó fent “clic”. A continuació el mar es va tranquil·litzar. En Nacho amb por va deixar el comandament i se’n va anar ràpidament pensant en ell.

Ada Tartemiz i Nora Dinarès


El comandament maquiavèl·lic

     L’Edu va caminant tranquil·lament per la sorra daurada fent el seu camí diari escoltant la brisa del mar. De sobte veu una cosa que destaca sobre la sorra. S’apropa i s’adona que es un comandament de televisió. L’agafa encuriosit i veu que és d’última generació. Aleshores prem el botó que destaca més, un de vermell com un tomàquet. PATAPUMBA !!! Sense passar ni un segon, les onades s’aixequen sobre ell. S’espanta com si hagués vist un fantasma. Sense pensar-ho ni dos cops, comença a clicar tots els botons per intentar parar les ones. Quan aconsegueix calmar-les, l’Edu deixa el comandament tot esporuguit.

Ricard Tarrés, Aitor Rodríguez i Núria Fontanet


El comandament espantós

     En Frederic, passejant per la platja, s’apropà a un comandament localitzat sobre l’arena de la diminuta cala. Tot encuriosit l’agafà i es preguntà perquè podria prestar servei. El xicot premé el botó sense saber què podria succeir, mentre pensava que la mar estava molt plàcida. Quan va acabar de pitjar-lo, la mar va embogir. El minyó es quedà tot sorprès. Va polsar el piu altra vegada per observar la reacció de les ones: encara estaven més altes i braves!! El pobre jove se’n va anar i mai més tornà a trepitjar aquella espantosa cala.

Jana Garcia-Cascon i Anna Moliné


El comandament

     En Jaume es va trobar un comandament caminant per la platja. Es va ajupir i va agafar-lo pensant què passaria si clicava algun dels botons. Finalment va decidir prémer-ne un. Just quan el va polsar, el mar es va esvalotar. En Jaume es va posar molt nerviós, va enfocar cap al mar amb el comandament i va prémer el botó. Va aconseguir que el mar es calmés i no va apropar-se mai més a cap comandament.

El comandament

     Un bon dia d’estiu, en Pasqual passejava per la sorra fina de la platja.
  - Òndia un comandament. El podria agafar! A veure què passa - va dir encuriosit. Bum! Biu! Bam!    El Pasqual no sabia que el comandament faria explotar un explosiu submarí.
- Vull parar això d’una santa vegadaaaaaaaaaaaaaaa!!! Me n’aniré corrent.
 En Pasqual va decidir que no tornaria a tocar aquell comandament mai més.

En Pepet i el comandament

     Hi havia una vegada un home que es deia Pepet. De sobte va veure alguna cosa a la sorra i es va preguntar què era aquella allò tan estrafolari. En Pepet intrigat es va acostar a veure més clar què era. Era un comandament! I el va voler agafar. Va tenir curiositat per saber què passaria si premia el botó vermell. I ho va fer. El mar de color blau com el cel es va enfurismar i el Pepet es va espantar tant que quasi es desmaia! Pensant que ja havia begut oli, va començar a prémer tots els botons, com si no hi hagués final. Va prémer el boto vermell altra vegada. Al final el mar es va tranquil·litzar i va fugir d’allà pensant encara què feien els altres botons. 

Pere Ocaña i Albert Sabadell


Un comandament especial

     Aquell diumenge d’agost, feia un dia radiant: la sorra era daurada com l’or, el mar tenia un blau cristal·lí, el cel estava net, no hi havia cap núvol. Per allí passava en Tomàs, un home de cinquanta anys, era molt bon jan, l'encuriosia tot.
   -Que estrany - va dir el Tomàs.
   Amb molta cura va agafar el comandament que era de color negre i tenia tres botons. Va decidir pitjar el botó més gran. De cop i volta, es va produir un canvi paranormal en el mar: hi havia onades gegants, la marea pujava i baixava, en resum el mar va embogir. En veure-ho, va pitjar un botó diferent, clic!!! El mar es va calmar. Aterrit pel què havia vist, en Tomàs va marxar amb la cua entre cames intentant oblidar el què havia passat. Va deixar el comandament sobre la sorra.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

INDIVIDUAL RESEARCH: 5th grade

For this project we asked students to think of questions that they did not know the answer to. Then they had to research their question and present their findings to the class.  Berta L. Question: Why is the sky blue? Answer:  When light from the sun enters our atmosphere, it collides with molecules in the air. The colour blue is thrown more than the other colours during these collisions, thus making the sky appear blue to our eyes. Roger Question: Who invented glasses? Answer:  Glasses were invented in the year 1285 in Italy by monk Alesandra della Spina and his friend Solwince D´Armote. Guillem Question: Why are our eyes different colours? Answer:  Melanin is a colour pigment in the eye. If you have little melanin the colour of the eye is clear, such as: blue, green, or grey. If you have more melanin the colour of the eye is darker, such as: brown or black. Berta M Question: Why is sand different at the beach? Answer:  Sand is different because t

Individual Research Grade 6

For this project we asked students to think of interesting questions that they did not know the answer to. Then they had to research their question and present their findings to the class.  Núria: Question: Why do plants have flowers? Answer: To survive, each plant must reproduce or create new plants. In their interior, many plants have flowers. This flowers are needed for the reproduction proccess. Mariona: Question: Who invented time? Answer: Stanford Fleming invented time zones between 1879 and 1929. He was born in Scotland but moved to Canada when he was 18 years old. Aitor: Question: How many litres of water is there in the sea? Answer: There is 1 sextillion, 370 quintillion litres of water in the sea. This number is so big it has 18 zeros at the end of it. Marc: Question: Why are planets round? Answer:  Not all planets are round. The ones that are round are this shape because gravity creates a force that leaves them round.

LITERATURE: AAU ASSOCIATION

5th grade pupils have created stories about animals. They have prepared magazines about their animals. They have been members of the AAU Association. They will present their findings in front of the class and they will present their stories to the P5 class. A STORY ABOUT BIRDS One day two birds were flying around the Vallparadis park. The female bird named Paula was looking for something to eat. Her favourite food was french fries but normally she ate worms. Suddenly, she saw a person eating a McDonalds meal. When they looked left she flew down as fast as she could and stole one french fry. Paula was so happy!  Mateo, Berta L, Berta M and Jana A STORY ABOUT CARACALS Many years ago, a caracal, was looking at two boys that were playing badminton. The caracal jumped and he grabbed the badminton birdie. He started to run away with it and he kept it in his home. The two boys went looking for the badminton birdie. They saw that the caracal leaving his home to get l