Passa al contingut principal

Anècdotes de la infància

Anècdotes de la infància


   A sisè hem treballat la biografia a partir de dos personatges destacats en la història: Marie Curie i Ana Frank. Hem analitzat col·lectivament les parts d'aquest tipus de text per elaborar-ne una d'un personatge famós. Després cada noi/a ha escrit una anècdota de la seva infància, com un retall de la seva autobiografia.


Anècdota de la Nora

   Quan tenia 4 anys, vàrem fer un viatge a París amb els pares i el meu germà. Vam visitar el parc d'atraccions d'Eurodisney. Ens van portar una mica enganyats, perquè a l'hotel on ens vàrem allotjar hi havia un ascensor que a l'última planta, la 8a, queies de cop a la 1a planta i tornava a fer el mateix vàries vegades. Vaig passar molta por i vaig arribar a dalt plorant. Nosaltres l'anomenem l'ascensor bèstia.

   Fa dos anys, vàrem tornar a París i no ens vam atrevir a pujar-hi!


Anècdota de la Jana

   Quan tenia un any i tretze dies era a l'Escala amb uns cosins. Jo no sabia caminar i, de cop, vaig començar a córrer al voltant de la taula del menjador rient com una boja.

   Ja havia après a caminar!


Anècdota del Pere H

   Sempre me'n recordaré d'un dia que els meus pares eren al sofà fent la migdiada i jo, com que sempre he estat un fanàtic de la Nutella, em vaig escapar cap a la cuina, vaig obrir un pot i me'n vaig menjar mig.

   Quina sorpresa van tenir els pares quan es van despertar!


Anècdota de l'Ada

   Un dia vaig anar a casa de l'Anna i volíem beure llet amb Colacao. Ens vam preparar la llet en una màquina per al cafè. La llet ens va quedar plena d'escuma, molta i molta escuma!! I a més era dolentíssima!!


Anècdota del Ricard

   Quan era petit, tenia tres xumets. Va arribar el dia dels Reis i els pares em van dir que en donés alguns. No van haver d'insistir: els vaig donar tots! Seguidament vaig anar a la meva habitació i d'un calaix, davant la sorpresa de tots, vaig treure un xumet!!!


Anècdota del Marc

   Quan tenia dos anys, vaig anar a casa de l'oncle del meu pare que tenia un gos. Estàvem parlant i jugant al pati i vaig decidir acostar-me a la gossa. Ella volia jugar amb mi i se'm va tirar a sobre! Els meus pares primer van tenir un ensurt, però després ja es van calmar.

   Va ser un moment del que sempre me'n recordaré. 


Anècdota del Pere O

   Em van explicar que quan no tenia ni dos anys, la meva mare estava descarregant la compra de l'ascensor a casa. Jo aguantava les claus i, de sobte, vaig tancar la porta. La meva mare anava dient:

- Obre, obre la porta!

   I jo l'anava saludant, tan feliç. Van passar els veïns del costat i els va explicar la situació. La van deixar anar al seu pati i va saltar al nostre. Va picar la porta de vidre, mentre jo anava cantant i jugant amb els cotxes.

   Al final la mare va poder obrir la porta!


Anècdota del Guillem

      Jo, fa uns anys, era somnàmbul, cridava sense motiu quan dormia. Una nit, la meva mare es va despertar i em va trobar dret sobre el llit cridant com un boig, em va intentar despertar, però no podia.

   Finalment ho va aconseguir i em vaig adormir.


Anècdota del Jan B.

   Un dia d'estiu, era a una casa rural a Mas Murt (Girona). Hi havia una piscina a baix d'un caminet. La meva germana encara no sabia nedar i va decidir, sense pensar, tirar-se a la piscina. No hi havia ningú, només jo. Encara no sé com ho vaig fer! Vaig començar a cridar: "Mama, mama!!"  Va trigar una mica a venir, però va ser a temps de treure-la de l'aigua.

   Penso que si no arriba a ser per mi, la meva germana no seria aquí.


Anècdota de la Mariona

   Quan jo tenia dos anys, el meu pare tenia una càmera de vídeo nova i quasi cada dia gravava
El meu germà gran tenia sis anys i el mitjà quatre. Un dia ens estàvem banyant tots tres. Ells agafaven un got, hi posaven aigua i m'escopien a la cara. Jo em partia de riure, els provocava perquè ho fessin més, fins que me'n vaig cansar.


Anècdota de la Núria

   La meva mare em va explicar que quan jo era petita, estava grassa com un pilota. A la dutxa, quan la meva mare em mullava la cara (que no m'agradava), l'esquitxava. Jo m'agafava a les baranes de la dutxa i movia el cap cap a un cantó i cap a l'altre contínuament fins que la meva mare parava de mullar-me la cara.
  

   Mentrestant,  el meu pare ho gravava tot.


Anècdota de l'Àlex

   Quan ni tan sols tenia un any i encara no caminava, a la casa del camp dels meus tiets d'Elx, arrossegava les cadires i així em podia desplaçar.

   Això m'ho han explicat i ho he vist en alguna gravació.


Anècdota de la Vicky
  
   El meu germà Carles va anar a Canadà dos mesos i mig. El moment del comiat estava molt trista: no el veuria en temps!! A l'arribada estava molt contenta. A l'aeroport, ell va venir a fer-me una abraçada.


   Vaig ser la primera!!


Anècdota del Ton

   Tornava de casa de la meva àvia amb qui teníem els patis comunicats. Em vaig menjar un tros de fuet, potser massa gros. Em vaig ennuegar, em vaig posar la mà a la boca i el vaig treure.

   Ho vaig passar molt malament!


Anècdota de la Cristina

   Quan tenia vuit o nou mesos, vam anar a Lanzarote. Jo anava en una maxicosi. Un dia vam anar a la platja amb una sorra molt fina i vaig caure de cara a la sorra.


Anècdota de l'Ariadna

   Un dia érem a casa la meva mare, el meu germà i jo. Després va venir la meva àvia a parlar amb la meva mare i les meves dues tietes segones es van quedar amb mi perquè la meva mare els ho va dir i també els va dir que posessin un CD.
   
   Les meves tietes no sabien posar el CD i ho anaven provant. Jo els estava mirant amb una cara de "si que són poc intel·ligents aquestes dues, no?" Em van preguntar si jo el sabia posar i ... el vaig posar jo!!


Anècdota del Jan R.

   Quan tenia un parell d'anys tenia la mania de mossegar els xumets fins que el destrossava i, al final, no en vaig tenir cap.

   I així vaig deixar els xumets!


Anècdota de l'Anna

   Quan era petita, anava amb bicicleta amb rodetes. Un dia la bici va bolcar i em vaig fer un trau a la cella.


Anècdota de l'Ester

   Quan vaig néixer, la meva germana no em volia fer un petó perquè pensava que era molt estrany. Després van deixar-la sola amb mi, i al final em va acabar fent un petó.
















  
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Individual Research Grade 6

For this project we asked students to think of interesting questions that they did not know the answer to. Then they had to research their question and present their findings to the class.  Núria: Question: Why do plants have flowers? Answer: To survive, each plant must reproduce or create new plants. In their interior, many plants have flowers. This flowers are needed for the reproduction proccess. Mariona: Question: Who invented time? Answer: Stanford Fleming invented time zones between 1879 and 1929. He was born in Scotland but moved to Canada when he was 18 years old. Aitor: Question: How many litres of water is there in the sea? Answer: There is 1 sextillion, 370 quintillion litres of water in the sea. This number is so big it has 18 zeros at the end of it. Marc: Question: Why are planets round? Answer:  Not all planets are round. The ones that are round are this shape because gravity creates a force that leaves them round.

LA ACENTUACIÓN. Sexto curso

Fenòmens atmosfèrics relacionats amb un comandament      Un bon dia, un senyor anomenat Estanis caminant per la platja trobà un comandament estrany a la sorra. L'home encuriosit s'ajupí per agafar-lo. Tenia tres botons. L'Estanis se'l mirà i ja decidit polsà el primer botó. Saltà com una ballarina perquè l'aigua del mar, de cop, començà a esvalotar-se. Clicà el segon botó per veure si les onades es tranquil·litzen després d'aquell succés. L'Estanis deixà el comandament tan estrany a terra i se'n va anar amb por pel què havia passat. Jan Rossinyol i Jan Blanco El Xavi      En Xavi era un nen de 13 anys a qui li agradava anar a la platja amb la seva família. Es va cansar de banyar-se i va decidir anar a fer un volt. Damunt la sorra, va veure un artefacte molt estrany. El va agafar i va veure que era un comandament molt vell per que estava una mica rovellat. Va prémer el botó tot decidit, però en Xavi no va pensar que estava mullat per haver-s

INDIVIDUAL RESEARCH 6th grade

For this project we asked students to think of questions that they did not know the answer to. Then they had to research their question and present their findings to the class.  Ariadna Question: Why can´t we remember our dreams in the morning? Answer: As humans we have 5 phases when we are sleeping. Phase 1, 2, 3, 4 and phase REM. REM stands for Rapid Eye Movement. Phases 1 and 2 are light sleep, we can wake up at any moment and remember parts of the dream. In phases 3 and 4 we are sleeping so deepely that we will not remember our dream when we wake up. In REM phase we disconnect from reality and we cannot remember what we have dreamed. Laia Question: Who is the best gymnast in the world?   Answer : Nadia Comenchi is a Romanian retired gymnast. She is a five time olympic gold medalist in individual events. Comenchi was the first gymnast ever to be a warded a perfect 10.0 at the olympic games in 1976. Comenchi is said to have made the sport of gymnast